Ostropest plamisty nie tylko na wątrobę


Eliksir Młodości Odkryty Czytaj Więcej >>

Obniżanie wysokiego poziomu cholesterolu LDL i trójglicerydów, cofanie zmian miażdżycowych, poprawa odporności – to tylko NIEKTÓRE właściwości ostropestu. W czym poza leczeniem chorej wątroby może jeszcze pomóc „święty oset”?

Roślina znana jest przede wszystkim ze swego działania hepatoprotekcyjnego tzn. chroniącego komórki wątrobowe. Niezależnie od tego, w jakiej postaci jest przyjmowana, pomaga odbudować uszkodzone komórki wątroby i chronić ją przed niszczącym wpływem toksyn. Ale święty oset wykazuje także szereg innych, korzystnych dla zdrowia właściwości. Można go stosować w kuracji antymiażdżycowej, antycholesterolowej oraz jako naturalny sposób ochrony nerek czy wzmocnienia sił obronnych organizmu!

Skuteczniejszy niż tabletka

Zioło wyróżnia się nie tylko zawartością zbawiennie oddziałującej na wątrobę sylimaryny. Może pochwalić się również tym, że jest magazynem oleju, nienasyconych kwasów tłuszczowych (linolowego i oleinowego) oraz błonnika!

W 100 g owoców ostropestu plamistego kryją się aż 24 g tego drogocennego włókna pokarmowego! Pod tym względem ostropest zostawia daleko w tyle płatki zbożowe, suszone owoce, rośliny strączkowe, a nawet wiórki kokosowe i mak! Ustępuje jedynie wybranym gatunkom otrąb.

Błonnik wyłapuje z jelit zbędne produkty przemiany materii, toksyny (np. jony metali ciężkich), resztki pokarmu oraz przenosi z powrotem do wątroby cząsteczki cholesterolu LDL oraz hamuje jego syntezę.

Oprócz tego redukuje poziom trójglicerydów, co zapobiega tworzeniu się blaszek miażdżycowych w tętnicach. Mało tego, gdy już dojdzie do negatywnych zmian, włókno zmniejsza ich powierzchnię, co ułatwia przepływ krwi i przeciwdziała zatorom!

Pamiętajmy, że zbyt wysokie stężenie cholesterolu LDL i trójglicerydów zwiększa ryzyko wystąpienia chorób układu sercowo-naczyniowego (m.in. miażdżycy, nadciśnienia, otyłości, ChNS, zaburzeniom rytmu serca), a to grozi m.in. zawałem, udarem czy niewydolnością nerek. Błonnik nie dość, że obniża zawartość LDL, to jeszcze podnosi HDL, a tego nie potrafi żadna pigułka! Dlatego: im więcej błonnika w diecie, tym lepiej!

Zdrowe nerki

Chcesz doświadczyć pozytywnego wpływu sylimaryny na Twoje zdrowie? Spożywaj suszone i zmielone owoce ostropestu, dodawaj je do wypieków, przygotowuj z nich napary…

Możesz równie dobrze jeść same ziarna. Te ostatnie nadają się do bezpośredniej konsumpcji! Pogryzione nasiona trzeba po prostu popić. Możesz też je zmielić i potraktować jako dodatek do różnych dań. Co jest wygodniejsze i smaczniejsze? Twój wybór :)

Pozytywna zmiana profilu lipidowego krwi to nie jedyna dobroczynna właściwość ostropestu! Sylimaryna zapobiega też włóknieniu nerek, a gdy już do niego dojdzie – hamuje ten proces wskutek zwiększonej produkcji białka. Uszczelnia błony komórek miąższu, dzięki czemu zapobiega przenikaniu trucizn do krwiobiegu. Nie dopuszcza również do przylegania szkodliwych związków do powierzchni nerek, a do tego przyspiesza usuwanie toksyn.

Choroba się nie ima

Dowiedziono też pozytywnego wpływu ostropestu na układ immunologiczny. Badania przeprowadzone już 12 lat temu wskazały, że ekstrakt na bazie ostropestu (100 mg/ml) może poprawić odporność organizmu! Związki obecne w roślinie hamowały rozwój choroby znacznie skuteczniej w porównaniu do rumianku czy nagietka.

Koniec z kasztanowym ludzikiem

Sylimaryna łagodzi i znosi stany zapalne przewodu pokarmowego wywołane różnymi czynnikami. Takim właśnie patologicznym stanem jest wodobrzusze, które świadczy m.in. o marskości wątroby. Sylwetka osoby zmagającej się z włóknieniem organu nazywana jest kasztanowym ludzikiem od porównania do zabawki wykonanej z owocu kasztanowca i zapałek (chude ręce, okrągły tułów). Ostropest odtwarza prawidłową strukturę narządu, więc płyn z jamy otrzewnej zaczyna sprawnie uchodzić, w efekcie czego zmniejsza się obwód brzucha.

I jak tu nie pokochać ostropestu? :)


Eliksir Młodości Odkryty Czytaj Więcej >>

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>